دپارتمان "ادب و سخنوری" در جهاددانشگاهی کرمانشاه راه اندازی شد
تعداد بازدید کننده: 533 تاریخ: 1402/02/27 19:24:23

به گزارش ایسنا کرمانشاه 

دپارتمان "ادب و سخنوری" با هدف حفظ و پاسداشت زبان فارسی به همت معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه افتتاح شد.

مسلم حدیدی سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در مراسم افتتاح این دپارتمان با تاکید بر لزوم حفظ و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی گفت: مفتخر هستیم که یکی از اصیل ترین زبان های جهان را در اختیار داریم و باید بتوانیم این گنجینه با ارزش که پایه تاریخ و فرهنگ ایران زمین است را به درستی حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: زبان و ادبیات فارسی ریشه تاریخ و تمدن ما است و اگر به ریشه خود اهمیت نداده و آن راتقویت نکنیم، ارتباط نسل آینده با این ریشه‌ها قطع شده و در آن زمان نمی توان انتظار داشت که این نسل نگهدار داشته های تاریخی و تمدنی خود باشد.

وی افزود: همه باید برای حفظ و پاسداشت زبان فارسی تلاش کرده و این دپارتمان هم با همین هدف ارزشمند در سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه راه اندازی شده تا بتوانیم مسیری که فردوسی بزرگ برای حفظ زبان فارسی آغاز کرده را با قدرت ادامه دهیم.

مهدی عبدالمالکی معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه هم در آیین افتتاحیه این دپارتمان، از زبان به عنوان یکی از پرکاربردترین وسیله در حوزه ارتباطات اجتماعی یاد کرد و افزود: علاوه بر این اهمیت زبان زمانی است که بدانیم یکی از پایه های مهم فرهنگ و تمدن در هر کشور محسوب می شود.

وی افزود: یکی از رکن های اصلی فرهنگ هر کشور زبان آن است، بنابراین برای حفظ فرهنگ هر کشور باید زبان آن را پاسداشت.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه روز بزرگداشت زبان و ادب فارسی با روز بزرگذاشت ابوالقاسم فردوسی مقارن است، گفت: فردوسی کسی است که تلاش های بسیاری در جهت حفظ زبان فارسی داشته و لزوم پاسداشت این زبان ارزشمند را به همه ما یادآور شده است.

عبدالمالکی گفت: در همین راستا و با هدف ترویج زبان و ادب فارسی و پاسداشت این زبان اصیل و ارزشمند، امروز شاهد افتتاح دپارتمان ادب و سخنوری در معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه هستیم.

وی افزود: از ماه ها پیش تلاش های گسترده‌ای در جهت راه اندازی این دپارتمان صورت گرفته و تلاش ما این است که بتوانیم گامی هر چند کوچک در جهت حفظ و نگهداشت زبان و ادبیات فارسی برداریم.


کرمانشاه،بلوار شهید بهشتی،ساختمان جهاددانشگاهی،معاونت آموزشی جهاددانشگاهی

مرکز شماره 1- سه راه 22 بهمن تلفن 31031-083 داخلی 315،316،317

تمام حقوق این وب سایت محفوظ است


› مرکز شماره 1- سه راه 22 بهمن تلفن 31031-083 داخلی 315، 316 و 317
› مرکز شماره 2- مسکن تلفن 34224127-083
› مرکز شماره 3- خیابان شورا تلفن 37274991-083