"آسو پارک" یک تابستان متفاوت را برای بچه‌های کرمانشاهی رقم می‌زند
تعداد بازدید کننده: 1009 تاریخ: 1402/03/22 15:21:06

به گزارش ایسنا/کرمانشاه سرپرست معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه به تشریح طرح ویژه "آسو پارک" برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان کرمانشاهی در تابستان امسال پرداخت.

مهدی عبدالمالکی در نشست خبری ۱۷ خرداد از اجرای یک ویژه برنامه برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان امسال خبر داد و افزود: برای اولین بار در کشور، طرح آسو پارک را در استان طراحی کرده و از تابستان امسال اجرای آن را آغاز می کنیم.

وی افزود: "آسو" اسم کُردی به معنای طلوع و نیز به معنای کوشش است و امیدواریم این طرح همانند نامش شروعی برای ماهر شدن کودکان و نوجوانان باشد.

عبدالمالکی گفت: در این طرح تقویت مهارت های شناختی و غیرشناختی، تقویت هوش های هشتگانه و مهارت های آموزشی با بازی و هیجان در دستور کار قرار دارد.

به گفته این مسئول، هوش های هشت گانه هوش بدنی- حرکتی، کلامی-زبانی، هوش درون فردی، هوش بین فردی، هوش منطقی ریاضیاتی، هوش موسیقیایی، هوش طبیعت گرا و هوش فضایی را شامل می شود.

وی افزود: این برنامه طی دو ترم از ۱۰ تیرماه تا یازدهم مردادماه و از ۲۱ مرداد ماه تا ۲۲ شهریورماه اجرایی می شود.

عبدالمالکی گفت: در ترم اول بحث استعدادیابی کودکان و نوجوانان از طریق بازی و سرگرمی و با روش های تخصصی پیگیری می شود  و در ترم دوم زمینه های شغلی که این کودکان و نوجوانان در آن مهارت دارند برای آنها تشریح می شود.

وی افزود: در حقیقت این دو ماه برنامه شروعی برای آموزش های طولانی مدت در راستای استعداد کشف شده در کودکان و نوجوانان است و آنها در طول سال رها نشده و بحث آموزش آنها پیگیری می شود.

وی افزود: در این دو ترم کودکان و نوجوانان هر هفته دو جلسه کلاس خواهند داشت و ظرفیت این دوره هم ۲۵۰ نفر است.

سرپرست معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: این برنامه در حقیقت گامی مقدماتی در جهت راه اندازی پارک علم و فناوری کودکان و نوجوانان در استان است.

وی افزود:  اگر برنامه به خوبی اجرایی شود می تواند به الگویی مناسب برای اوقات فراغت در سطح کشور تبدیل شود.

به گفته عبدالمالکی افراد برای ثبت نام در این طرح می توانند به سایت معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه به آدرس www.ecjdk.ir مراجعه کنند.

ظرفیت آموزش سالانه ۴۸ هزار نفر را داریم

وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار  معاونت آموزشی جهاددانشگاهی از سال ۱۳۷۲، گفت: امسال سی اُمین سال فعالیت این معاونت است و در این مدت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی توانسته منشا اثرات فراوانی در حوزه آموزش استان شود.

وی افزود: در این سه دهه فعالیت، همواره ورود به حوزه هایی داشته ایم که نیاز جامعه بوده اما روی زمین مانده و هیچ نهاد و دستگاهی به آنها ورود نکرده است.

عبدالمالکی با اشاره به فعالیت سه مرکز آموزشی ذیل این معاونت گفت: این سه مرکز در سه راه ۲۲ بهمن، شهرک مسکن و در خیابان شورا واقع شده اند.

به گفته معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه این سه مرکز ظرفیت آموزش ۴۸ هزار نفر در سال را دارند.

وی با اشاره به برگزاری آموزش های آزاد ذیل این معاونت گفت: دوره های عمومی جزیی از آموزش های آزاد است که شاخص ترین آن آموزش زبان های خارجی است.

وی به استقبال فراگیران از این آموزش ها اشاره کرد و افزود: تنها درسال گذشته ۲۸ هزار فراگیر زبان داشتیم.

وی افزود: در حال حاضر زبان های انگلیسی، فرانسه و آلمانی تدریس می شود و به زودی هم زبان ترکی استانبولی به لیست آموزش ها اضافه می شود.

عبدالمالکی گفت: در سایر حوزه های آموزشی هم ظرفیت های خوبی داریم طوری که اولین و مجهزترین مرکز آموزشی مهندسی فنی شبکه در غرب کشور هستیم.

وی با اشاره به همکاری ۲۱۵ مدرس با معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: سال گذشته بیش از ۳۱ هزار نفر از آموزش های سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه بهره بردند.

برای اشتغال کرمانشاه برنامه داریم

عبدالمالکی در ادامه از بیکاری به عنوان اصلی ترین مشکل استان یاد کرد و افزود: مدعی هستیم که در سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه برای بحث اشتغال برنامه داریم و می توانیم کمک حال استان در این حوزه باشیم.

وی افزود: برنامه اشتغال ما سه حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان، افراد بیکار غیردانشگاهی و مشاغل خانگی را شامل می شود.

وی تصریح کرد: در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان دو برنامه دنبال می شود و در برنامه اول مهارت افزایی این افراد در دستور کار قرار دارد، بطور مثال اگر دانشجویی در رشته مکانیک تحصیل کرده اما مهارت لازم را ندارد، تلاش خواهیم کرد او را به سطح خوبی از مهارت در رشته تحصیلی اش برسانیم.

سرپرست معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه افزود: در برنامه دوم تلاش ما این است که دانشجویان و فارغ التحصیلات را به مراکز رشد و پارک علم و فناوری کرمانشاه وصل کرده تا با حمایت های این مجموعه ها بتوانند ایده هایشان را عملی کرده و خودشان کارآفرین شوند.

عبدالماکی گفت: حوزه بعدی ایجاد اشتغال، مربوط به افراد بیکاری غیردانشگاهی می شود که برنامه ما برای این افراد، آموزش مهارت های ارزش آفرین است، بطور مثال مهارت های به روز و ارزش آفرین مانند "دیجیتال مارکتینگ" را به فرد آموزش داده تا بتواند به نحو موثرتری در حوزه بازاریابی و تجارت ورود کند.

این مسئول حوزه سوم ایجاد اشتغال در معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه را حوزه مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: در این حوزه در چهار رشته ورود کرده ایم که آموزش های لازم در این چهار رشته از تابستان امسال کلید خواهد خورد.

عبدالمالکی با بیان اینکه مرکز آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه مجهزترین مرکز آموزشی غرب کشور محسوب می شود گفت: در حوزه آموزش های عمومی هم درمیان ۴۵ مرکز آموزشی جهاددانشگاهی فعال در کشور، جزو سه مرکز برتر هستیم.

 


کرمانشاه،بلوار شهید بهشتی،ساختمان جهاددانشگاهی،معاونت آموزشی جهاددانشگاهی

مرکز شماره 1- سه راه 22 بهمن تلفن 31031-083 داخلی 315،316،317

تمام حقوق این وب سایت محفوظ است


› مرکز شماره 1- سه راه 22 بهمن تلفن 31031-083 داخلی 315، 316 و 317
› مرکز شماره 2- مسکن تلفن 34224127-083
› مرکز شماره 3- خیابان شورا تلفن 37274991-083