جشن فارغ التحصیلی ۸۰ "شاهنامه خوانِ کوچک" در کرمانشاه
تعداد بازدید کننده: 416 تاریخ: 1402/08/25 16:04:36

به گزارش خبرگزاری ایسنا/کرمانشاه جشن پایان دوره اول شاهنامه خوانی معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با فارغ التحصیلی ۸۰ شاهنامه خوان رده سنی کودکان و نوجوانان برگزار شد.

مهدی عبدالمالکی معاون آموزش و کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در این مراسم که امروز (۲۵ آبان) با حضور جمعی از بزرگان فرهنگ و هنر در محل تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به شروع به کار دپارتمان "ادب و سخنوری" معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از شش ماه پیش گفت: این دپارتمان در شش حوزه آموزش شاهنامه، شاهنامه پژوهی، فن بیان و سخنوری، داستان نویسی، آموزش و خوانش خلاقانه شعر و داستان کودک فعالیت دارد.

وی افزود: این دوره های آموزشی در رده های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال ارائه می شود.

عبدالمالکی با اشاره به برقراری این دوره های آموزشی در طول سال گفت: علاقمندان می توانند با مراجعه به یکی از شعب معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واقع در سه راه ۲۲ بهمن، خیابان شورا و شهرک مسکن در این دوره ها ثبت نام کنند.

وی با اشاره به تحصیل ۲۰۰ فراگیر رشته آموزش شاهنامه خوانی اجرایی و پیشرفته، گفت: امروز شاهد برگزاری جشن فارغ التحصیلی ۸۰ نفر از این فراگیران هستیم.

به گفته معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه به فارغ التحصیلان این رشته گواهی بین المللی شاهنامه خوانی اعطا می شود که این گواهی برای اولین بار در کشور در کرمانشاه تدوین شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به ارزشمند بودن آموزش شاهنامه خوانی گفت: شاهنامه یک کتاب نیست، یک کتابخانه است که مباحث مختلف روانشناسی، جامعه شناسی، اخلاق، عشق، میهن پرستی، سبک زندگی و ... در آن آورده شده و قطعا آموزش آن به کودکان و نوجوانان اتفاقات خوبی را در زندگی آنها رقم خواهد زد.

عبدالمالکی با تاکید بر تداوم این مسیر گفت: اعتقاد داریم هرچه در حوزه آموزش سرمایه گذاری کنیم بنیه فرهنگی جامعه ارتقا می یابد و برای همین با جدیت این مسیر را ادامه می دهیم.

در مراسم امروز چهار گروه از کودکان اجرای شاهنامه خوانی گروهی داشته و ارکستر فیلارمونیک کودکان و نوجوانان هم به اجرای برنامه پرداخت.


کرمانشاه،بلوار شهید بهشتی،ساختمان جهاددانشگاهی،معاونت آموزشی جهاددانشگاهی

مرکز شماره 1- سه راه 22 بهمن تلفن 31031-083 داخلی 315،316،317

تمام حقوق این وب سایت محفوظ است


› مرکز شماره 1- سه راه 22 بهمن تلفن 31031-083 داخلی 315، 316 و 317
› مرکز شماره 2- مسکن تلفن 34224127-083
› مرکز شماره 3- خیابان شورا تلفن 37274991-083