دوره های آزاد
تعداد بازدید کننده: 724 تاریخ: 1401/06/12 10:01:00

1-فن ترجمه

 هدف: ايجاد و ارتقاي مهارت­هاي درك مطلب، ترجمه مکتوب و ويرايش در دانشجويان و فارغ التحصيلان رشته‌هاي مختلف علاقمندان به ترجمه می باشد .

2-ترجمه اخبار و یادگیری لغات از طریق اخبارو روزنامه

تقویت و افزایش مهارت های گفتاری و شنیداری فراگیران و کمک به افزایش دامنه واژگان و اصطلاحات تخصصی آنها در حوزه اخبار

(اقتصادی –سیاسی-ورزشی-اجتماعی)


3-یادگیری لغات و اصطلاحات از طریق فیلم

تقویت مهارت های گفتاری و شنیداری فراگیران و کمک به افزایش دامنه واژگان و اصطلاحات تخصصی آنها در حوزه فیلم

چرا از طریق فیلم ؟ واقعی -انگیزه بخش –چارچوب تصویری(بصری بودن فیلم زبان آموز را قادر می سازد که با تفسیر فیلم در چارچوب تصویری آن را بیشتر بفهمد .)


4-گرامر

آموزش گرامر یک هدف مستقل نمی باشد، بلکه این نوع آموزش می تواند به فراگيران دوره‌هاي مختلف زبان انگلیسی، از جمله دوره زبان انگلیسی بزرگسالان، فرصت ‌دهد تا ضعف‌ها و كاستي‌هاي مربوط به دستور زبان خود را مرتفع سازند. دوره گرامر زبان انگلیسی با در نظر گرفتن این ملاحظه و با هدف توانمندسازي فراگیران در حوزه گرامر زبان انگليسي و کمک به برطرف کردن ضعف های آنها در این زمینه برگزار می گردد.

5-Free discussion

فراگيران سطح متوسط به بالاي دوره ­های آموزش زبان­های خارجي به فرصت‌هاي بيشتری نياز دارند تا به تمرين مكالمه و استفاده از مهارت‌ گفتاری خود پرداخته و ساختارهاي پيش آموخته مهارت‌هاي زباني و غير فعال ذهني خود را دروني­ سازي نمایند. دوره بحث آزاد به زبان انگلیسی برای ایجاد چنین فرصتی و با هدف تقویت مهارت گفتاري فراگيران برگزار مي‏ شود.

6-TTC

دوره TTC برای علاقه مندان به تدریس زبان انگلیسی می باشد. لازم به ذکر است این دوره ها شامل آموزش های تیوری و همچنین عملی تدریس زبان می باشد. همچنین تمامی نکات آموزش زبان انگلیسی پیرامون خود زبان انگلیسی نیز به شرکت کنندگان دوره TTC نیز آموزش داده می شود.

7-MOCK IELTS
 Mock   از لغت Mock  که به معنای شبیه سازی و Mock Test  معنای آزمون شبیه سازی شده را می دهد.
آزمون Mock  Test  یا همان آزمون شبیه سازی شده عیناً آزمون مورد نظر را برگزار کرده و نتیجه را به متقاضی اعلام نموده تا میزان آماده بودن فرد را انعکاس دهند.
از مزایای این آزمون ارزان بودن نسبت به خود آزمون اصلی است که این امکان را فراهم کرده تا زبان آموزان برای کسب آمادگی بیشتر به هر تعداد موردنیاز در این آزمون شرکت کنند تا به نمره دلخواه خود در آزمون اصلی برسند. همینطور دقت این آزمون از لحاظ شباهت بسیار مورد توجه متقاضیان بوده زیرا آزمون های شبیه سازی دقیقاً همان آزمون های اصلی که در سالهای قبل گرفته شده اند است ، لذا جذابیت این آزمون از این حیث بسیار بالاست .

8-نگارش پیشرفته
مناسب فارغ التحصیلان و دانشجویان زبان انگلیسی  و فارغ التحصیلان رشته های دیگر جهت نگارش مقالات علمی

9-دوره های آمادگی IELTS
هدف دوره آشنا­ کردن فراگيران با سؤالات آزمون آیلتس و ارائه راه‌كارهاي لازم برای ارتقاي مهارت‌هاي گفتاری، شنيداری، نوشتاري، و خواندن و درك مفاهيم، گسترش دایره واژگان و مرور ساختارهای دستوري زبان انگليسي است.

آزمون زبان آیلتس IELTS
درباره آزمونIELTS
امتحان در دو نوع مختلف آکادمیک و جنرال ترینیگ برگزار می‌شود. امتحان آکادمیک توانایی انگلیسی داوطلبانی را می‌سنجد که قصد دارند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به بالا در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه دهند. یکی از مهمترین شرط‌های پذیرفته‌شدن در این دانشگاه‌ها فراهم آوردن سطحی قابل قبول از نمره این امتحان می‌باشد.

نوع جنرال ترینینگ آزمون آیلتس معلومات داوطلبان را در سطحی وسیعتر و در بستری علمی – اجتماعی می‌سنجد. آزمون جنرال‌ترینینگ برای کسانی مناسب است که قصد دارند تحصیلات پیش‌دانشگاهی خود را در کشوری انگلیسی زبان به ‌پایان برسانند و یا به‌منظور گذراندن دوره‌های کوتا‌ه‌مدت کاری و یا دست‌یافتن به‌فرصت‌های شغلی قصد سفر به این کشور‌ها را دارند. به‌علاوه کارنامه این امتحان از جمله مدارکی است که در جریان بررسی پرونده‌های مهاجرت کشورهای استرالیا، نیوزلند و کانادا از متقاضیان طلب می‌شود.

در امتحان آیلتس توانایی‌های شنیدن، خواندن، نوشتن، و صحبت‌کردن در چهار قسمت جداگانه سنجیده می‌شود. در حالیکه توانایی شنیداری و صحبت‌کردن داوطلبان امتحان آکادمیک و جنرال‌ ترینیگ به‌ روش کاملاً ‌مشابهی صورت می‌گیرد، هر یک از این دو گروه، سوالات جداگانه‌ای در قسمت‌های خواندن و نوشتن دریافت می‌کنند. مسئولیت انتخاب نوع امتحان بر عهده متقاضی بوده و شرکت‌ کنندگان باید هنگام ثبت‌نام خود نوع امتحان مورد نظر را در فرم ثبت‌نام قید کنند.

سه بخش اول هر امتحان در یک روز برگزار می‌شود، اما بخش مصاحبه‌ ممکن است در طول یک‌هفته بعد و یا یک هفته قبل از امتحان برگزار شود. داوطلبانی که از شهر‌های دیگر برای برگزاری امتحان به تهران می‌آیند در اولویت قرار خواهند داشت. این دسته از داوطلبان برای استفاده از اولویت در‌نظر گرفته‌شده باید هنگام ثبت‌نام نام خود را در لیستی جداگانه به‌ثبت برسانند و مسئول ثبت نام را در جریان بگذارند.

آزمون IELTS، به نوعی طراحی شده که قادر است میزان معلومات داوطلبان در سطوح مختلف از زبان انگلیسی را سنجیده و با توجه به استاندارد IELTS طبقه‌بندی کند. شرکت‌کنندگان در این آزمون به طیف متنوعی از سوالات بسیار ساده تا بسیار مشکل پاسخ می‌دهند و در پایان با توجه به نمره‌ای که از هر‌یک از چهار‌بخش مختلف دریافت‌کرده‌اندسطحی مابین نا‌آشنای کامل به زبان انگلیسی، با نمره صفر، تا سطح آشنای کامل به زبان انگلیسی، با نمره ۹، طبقه‌بندی می‌شود.

نتایج امتحان ۲ هفته پس از پایان یافتن آخرین مصاحبه برگزار خواهد شد. نتایج باید شخصاً توسط متقاضی دریافت گردد و مسئولان دفتر امتحان اجازه ندارند تا از طریق تلفن،‌ فکس، یا پست الکترونیکی نتایج را به اطلاع داوطلبان برسانند.

به عنوان یک قانون عمومی نتایج امتحان تا دو سال پس از برگزاری امتحان اعتبار دارند. در صورتیکه بتوان اثبات کرد که داوطلب پس از برگزاری امتحان در حفظ معلومات خود و بهتر کردن دانشش در زبان‌ انگلیسی کوشا بوده، می‌توان از کارنامه امتحان حتی بیش از این مهلت دوساله نیز استفاده کرد.

جدول نمره بندی آزمون آیلتس

آزمون آیلتس در چهار بخش به ارزیابی میزان توانایی داوطلبان می پردازد.

شنیدن (۴۰ دقیقه)           خواندن (۶۰ دقیقه)              نوشتن (۶۰ دقیقه)              مکالمه (۱۵ دقیقه)



کرمانشاه،بلوار شهید بهشتی،ساختمان جهاددانشگاهی،معاونت آموزشی جهاددانشگاهی

مرکز شماره 1- سه راه 22 بهمن تلفن 31031-083 داخلی 315،316،317

تمام حقوق این وب سایت محفوظ است


› مرکز شماره 1- سه راه 22 بهمن تلفن 31031-083 داخلی 315، 316 و 317
› مرکز شماره 2- مسکن تلفن 34224127-083
› مرکز شماره 3- خیابان شورا تلفن 37274991-083