طراحی وب سایت
تعداد بازدید کننده: 2391 تاریخ: 1401/06/12 13:50:12

طراحی وب سایت

با فراگیر شدن  استفاده از اینترنت و سهولت دسترسی به سایت های اینترنتی ،  بسیاری از افراد و شرکت ها در صدد داشتن یک وب سایت هستند، برخی نیز از این بازار بهره برده و اقدام به ایجاد کسب و کاری اینترنتی کرده اند، با داغ شدن خرید و فروش در حوزه وب و مملو شدن وب سایت ها از بازدید کننگان خریدار، بسیاری از افراد به دنبال فراگیری دوره های طراحی و برنامه نویسی وب هستند تا این که بتوانند به این بازار پر هیاهو وارد شوند طراحی وب به مهارت ساخت و راه اندازی صفحات وب گفته می شود.

وبسایت می تواند محصول تلاش یک فرد یا یک گروه باشد که با هدف خاصی تهیه میشود. هر وبسایت میتواند ابرپیوندهایی به بقیه وبسایت ها داشته باشد و بنابراین گاهی اوقات کاربر نمی تواند میان سایت های مختلف تمایز آشکاری قایل شود. وبسایت ها را به زبان HTML مینویسند و یا پس از آنکه در زبان دیگری نوشته میشوند به زبان HTML تبدیلشان میکنند و دسترسی به آنها از طریق یک نرمافزار با نام مرورگر وب یا مشتری HTTP امکانپذیر است. دسترسی به وب سایت ها از طریق کامپیوترهای موجود روی شبکه اینترنت یا وسایل مرتبط با اینترنت شامل کامپیوترهای رومیزی، کامپیوترهای کیفی و روپایی یا لپ تاپ، کامپیوترهای دستیار (PDA) و تلفن های همراه هوشمند امکانپذیر است.

 

وب سایت Website چیست؟

وب سایت ((Websit مجموعه های از صفحات وب است که دارای یک دامنه اینترنتی یا زیردامنه اینترنتی مشترک هستند و به صورت مجموعهای از صفحات مرتبط که داده هایی نظیر متن، صدا، تصویر و فیلم، روی آنها ارائه میشود، روی تار جهانگستر شبکه اینترنت قرار میگیرد. در زبان فارسی عبارت وب سایت با عناوینی مانند وبگاه، تارگاه یا تارنما نیز خوانده می شود. وبسایت می تواند محصول تلاش یک فرد یا یک گروه باشد که با هدف خاصی تهیه میشود. هر وبسایت میتواند ابرپیوندهایی به بقیه وبسایت ها داشته باشد و بنابراین گاهی اوقات کاربر نمی تواند میان سایت های مختلف تمایز آشکاری قایل شود.

 

صفحه وب یا Webpage چیست؟

صفحه وب یا وب پیج سندی است که معمولاً به صورت اچ تی ام ال HTML نوشته میشود و همواره با استفاده از پروتکل اچ تی تی پی HTTP میتوان به آن دسترسی پیدا کرد. پروتکل HTTP اطلاعات را از وب سرور به مرورگر وب کاربر منتقل میکند تا این اطلاعات برای کاربر نمایش داده شوند. همه وب سایت ها در کنار هم یک تار جهانگستر بزرگ از اطلاعات را درست میکنند، که به آن اینترنت می گوییم.


کرمانشاه،بلوار شهید بهشتی،ساختمان جهاددانشگاهی،معاونت آموزشی جهاددانشگاهی

مرکز شماره 1- سه راه 22 بهمن تلفن 31031-083 داخلی 315،316،317

تمام حقوق این وب سایت محفوظ است


› مرکز شماره 1- سه راه 22 بهمن تلفن 31031-083 داخلی 315، 316 و 317
› مرکز شماره 2- مسکن تلفن 34224127-083
› مرکز شماره 3- خیابان شورا تلفن 37274991-083