سوالات متداول در مورد آیلتس و تافل
تعداد بازدید کننده: 1979 تاریخ: 1401/08/16 11:42:30

اعتبار آزمون ها چه مدت است؟

نتایج هر کدام از آزمون های ایلتس و تافل به مدت دو سال اعتبار دارند.

سیستم نمره دهى و نتایج IELTS چگونه است؟

نتایج حدود ۲ هفته بعد از امتحان اعلام مى شود. فرم اعلام نتایج شامل ۵ نمره متفاوت است (۴ نمره مربوط به هریک از ۴ بخش آزمون است و یک نمره کل که معدل آن ۴ نمره است). امتیاز نمرات امتحان IELTS از ۱ تا ۹ را شامل مى شود.

امتیاز ۱ به مفهوم آن است که داوطلب شرکت کننده فاقد توانمندى استفاده از زبان انگلیسى می باشد و امتیاز ۹ به مفهوم آن است که داوطلب داراى توانمندى بکارگیرى زبان همانند یک فرد انگلیسى زبان تحصیلکرده است.

هریک از مهارتهاى چهارگانه بطور جداگانه از ۱ تا ۹ امتیاز دهى شده و در نهایت معدل از ۴ مهارت فوق محاسبه و اعلام مى شود.

امکان تقاضای تجدید نظر وجود دارد؟

شرکت‌کنندگان در امتحان آیلتس این فرصت را دارند تا به بخشی یا تمام نمرات کارنامه خود اعتراض کنند. برای این کار لازم است تا در فاصله یک ماه بعد از تاریخ چاپ کارنامه فرم تقاضای تجدید نظر را پر کرده و همراه با اصل کارنامه خود٬ به دفتر امتحان آیلتس ارسال کنند.

هزینه رسیدگی به اعتراض٬ چه به بخشی از نمرات یا همه آنها٬ ۸۴۰۰۰۰ ریال است که در صورتی که نمره شرکت‌کننده در امتحان بیشتر شود٬ به طور کامل به شرکت‌کننده برگردانده خواهد شد. در صورت افزایش نمره کارنامه جدیدی برای داوطلب صادر می شود.

قیمت‌ها چقدر است؟

موسسه‌های عصر دین و دانش، مرکز تهران و دانشگاه آزادو..... برای ثبت‌نام مبلغی به‌صورت علی‌الحساب از متقاضی‌ها می‌گیرند. قيمت قطعي هر آزمون توسط سازمان سنجش محاسبه می‌شود و در صورت افزايش نسبت به مبلغ علي الحساب، داوطلبان باید مبلغ مابه التفاوت را به حساب مرکز مربوطه واريز کنند و چنانچه قيمت قطعي کمتر از قيمت علي الحساب باشد، مراکز مي بايست مابه التفاوت را به متقاضی‌ها پس دهد.

متولی برگزاری آزمون‌های آیلتس و تافل در ایران کیست؟

سه مرکز متولی آزمون‌های آیلتس در تهران هستند؛ مرکز عصر دین و دانش (http://ieltsadd.ir )، مرکز تهران آیلتس (http://www.ieltstehran.com ) و دانشگاه آزاد اسلامی (http://ielts.iauset.com ). آزمون تافل را هم خود سازمان سنجش برگزار می‌کند. ( ets.sanjesh.org )


کرمانشاه،بلوار شهید بهشتی،ساختمان جهاددانشگاهی،معاونت آموزشی جهاددانشگاهی

مرکز شماره 1- سه راه 22 بهمن تلفن 31031-083 داخلی 315،316،317

تمام حقوق این وب سایت محفوظ است


› مرکز شماره 1- سه راه 22 بهمن تلفن 31031-083 داخلی 315، 316 و 317
› مرکز شماره 2- مسکن تلفن 34224127-083
› مرکز شماره 3- خیابان شورا تلفن 37274991-083